Be good and tell it! Strategie voor Zuidwest Drenthe

Be good and tell it! Strategie voor Zuidwest Drenthe

Be good and tell it! Dat is de strategie voor de toeristische branche in Zuidwest Drenthe. Be good: zorg dat je product op orde is. Voldoe aan de verwachtingen van de hedendaagse kritische consument, verras je gast. Tell it: schreeuw het van de daken wat je te bieden hebt, als bedrijf maar zeker ook als regio. Wees niet bang om samen te werken met je collega’s, door te verwijzen, samen de marketing op te pakken. Werk samen aan de beleefbaarheid van de regio, doe aan storytelling.

Deze strategie heb ik  rond de zomer 2014 samen met procesmanagementbureau EOPM uitgewerkt voor het gebied Zuidwest Drenthe. Uiteraard ook samen met de belanghebbenden in het gebied; ondernemers, overheden en belangenorganisaties. Voor de verblijfsrecreatie geldt dat het huidige aanbod niet altijd even goed aansluit bij de wensen van de gast. In de dagrecreatie is er onvoldoende aanbod, en is het aanbod dat er is onvoldoende bekend. Er is een grote slag te slaan, daarom is een extra financiële impuls welkom. Met de Lokale Ontwikkelingsstrategie wordt een aanvraag gedaan voor het Europese subsidieprogramma LEADER. Opdrachtgever was de provinice Drenthe.

werk